2016. április 9. / 13:10

Szávay kettős kitiltása

Szávay István, a Jobbik alelnöke három évig nem jöhet Erdélybe. A román hatóságok indoklás nélkül kitiltották immár második alkalommal. Erről az esetről szeretett volna interjút készíteni Szávayval az Erdélyi Napló munkatársa, de az nem jelenhetett meg, onnan is kitiltották, de ezúttal nem a románokat zavarta, hanem bizonyos magyar érdekkört. Az esetről a Alfahír számolt be.



Szávay István Facebook-bejegyzésében tudatta, hogy az Erdélyi Napló vélhetően tulajdonosi nyomásra letiltotta a Székely Szabadság Napja alkalmából készült interjúját. A Jobbik alelnöke felháborítónak tartja az esetet és teljes terjedelmében megosztotta a betiltott interjút.

A Jobbikhoz közel álló Alfahír portál utánajárt a tiltás hátterének és megállapította, hogy az Erdélyi Napló hetilap „erős fideszes tulajdonosi befolyás alatt áll.”

2011-ben a Határok nélkül a magyar nyelvű sajtóért alapítvány megvásárolta az Udvarhelyi Híradó Kft.-t, amely négy regionális lap –az Udvarhelyi Híradó, a Csíki Hírlap, a Vásárhelyi Hírlap, a Gyergyói Hírlap – kiadója, illetve a Szekelyhon.ro hírportál működtetője. Ugyanebben az évben felvásárolták a Krónika napilapot és Erdélyi Napló hetilapot is. Székely Róbert, az Udvarhelyi Híradó Kft. ügyvezető igazgatója az Új Magyar Szónak 2011-ben kifejtette, a szervezet egyik „alapembere” Liszkay Gábor, a Magyar Nemzet napilap akkori igazgató-főszerkesztője, a Fidesz bizalmasa.

Csak így lehetett jelen SzávayIstván Marosvásárhelyen
Csak így lehetett jelen SzávayIstván Marosvásárhelyen


A Határok nélkül a magyar nyelvű sajtóért alapítvány tehát nem más, mint a Fidesz erdélyi média fedőszerve – vonja le a következtetést az Alfahír.

Így Szávay István kettős kitiltása valósult meg. A románok a határon való átkelésének tiltásával gátolják Erdélyben a fizikai jelenlétét, a magyar kormánypárt pedig cenzúrával segít a románoknak, hogy a széles nyilvánosság elől írása is távol maradjon. 
Impresszum